Солодкі напої можуть підвищити ризик раку печінки

Любителі солодкої газованої води та інших напоїв із доданим цукром можуть мати ще одну причину переглянути свої харчові звички. Нове масштабне міжнародне дослідження показало зв’язок між регулярним споживанням таких напоїв і підвищеним ризиком розвитку деяких видів раку печінки.

Вчені проаналізували дані понад 1,5 мільйона дорослих учасників, які брали участь в 11 довгострокових дослідженнях. Спостереження за станом здоров’я тривало в середньому майже 18 років. Учасники регулярно повідомляли про свої харчові звички, зокрема про частоту вживання підсолоджених цукром та штучно підсолоджених напоїв.

Результати показали, що люди, які частіше вживали напої з високим вмістом цукру, мали вищий ризик розвитку двох основних форм раку печінки — гепатоцелюлярної карциноми та внутрішньопечінкової холангіокарциноми.

Водночас дослідники не виявили аналогічного зв’язку між споживанням напоїв зі штучними підсолоджувачами та ризиком виникнення раку печінки.

Автори роботи наголошують, що дослідження не доводить прямий причинно-наслідковий зв’язок між солодкими напоями та онкологічними захворюваннями. Проте отримані дані доповнюють дедалі більшу кількість наукових доказів про потенційно негативний вплив на здоров’я надмірного споживання цукру.

Фахівці припускають, що одним із можливих механізмів може бути розвиток ожиріння, інсулінорезистентності, неалкогольної жирової хвороби печінки та хронічного запалення, які вважаються факторами ризику онкологічних захворювань цього органа.

Дослідження очолив Коді Вотлінг із Національного інституту раку США. Результати були опубліковані в авторитетному медичному журналі JAMA Network Open.

Науковці зазначають, що для остаточного підтвердження виявленого зв’язку потрібні додаткові дослідження. Водночас обмежити вживання напоїв із доданим цукром краще вже зараз.

 

Автор: Ольга Михайлова

Зараз обговорюють

Читайте також